Ramadhan Karim

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Ramadhan datang lagi!! Alhamdulillah. Allah masih memberi kita peluang dan kesempatan untuk menyambut bulan ramadhan untuk kali ni. Bersyukur sangat- sangat. Mengharapkan ramadhan kali ni lebih bermakna, lebih berkualiti puasanya dan paling penting lebih banyak ibadahnya. Insyaallah. 

Pagi tadi kalau tak silap, aku ada dengar kat Malaysia Hari Ini. Ustaz tu cakap, anggaplah ramadhan ni seolah- olah sama macam offer kat pasaraya. For sure la kita akan datang ke pasaraya tu and grab everything, right? Sebab ape? Sebab murah kan.

And, sama laa macam bulan ramadhan. Allah bagi ganjaran yang besar bagi setiap amalan baik yang kita buat. Baca quran, tarawih, sedekah and everything laa. Bulan ramadhan ni jugak as we know, no more syaitan. Mereka- mereka tu dah pun di ikat Allah. So, senanglaa kita nak buat baik ni. Insyallah. Yang ada, hanyalah nafsu semata- mata.

So, di kesempatan ni aku memohon sejuta kemaafan dari kawan- kawan semua. Kalau ade tersalah kata, tersilap bicara, terkecilkan hati, and segala macam kesalahan laa, termasuklah dari penulisan entry ni,  maybe ade yang tersinggung, kesalahan yang expressly or impliedly, harap di maafkan okay. This is not Syawal, tapi still kena mintak ampun mintak maaf. Dengan harapan dapat jalani ibadah puasa dengan lebih baik. 

Sumber dari Mr Google

Hati aku kata----> Salam Ramadhan kawan- kawan.

4 comments:

Unknown said...

Selamat menjalani ibadah puasa juga . klu kerje tuh , tabahkan hati ya . mcm tak bese plak school + fasting :)

Teheee T_T

mieza said...

haha. both sme je kot. school+fasting ngn kje+fasting. dua2 ngn kwn2.. seronok jgk sbnrnye.. lagi 2 thun kat usim ni, rsenye kte dah xkn puasa kat kmpus kot..

Mummy MM said...

penat btl puasa tahun nie.. huhu.. BTW, jenguk2 lh blog sya nanti :)

reza al-razi said...

sgt rugi rasanya bila mensia2 kan kdatangan ramadhan..