"Fail to plan, Plan to fail"

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Lama da rasanya aku tak share quote kat blog ni. Blog pun da lame tak berupdate. So, hari ni aku pilih quote ni. Rasa macam berminat pulak so, why not aku share kan. 


"MY LIFE may not be going the way I PLANNED it, but it is going EXACTLY the way GOD planned it"

Dalam hidup kita ni, kita hanya mampu merancang. Rancangla ape sekalipun. Sesungguhnya Allah adalah sebaik baik perancang. Ibaratnya, kita tulis elok-elok ape yang kita nak dalam hidup ni dengan pensel. Pastu kita serah pemadam dan pensel tu pada Allah. Biar Allah padam mane-mane yang tak bersesuaian ngan kita dan biar jugak Allah gantikan dengan perancangan yang lebih baik.

Jangan pulak kita serah bulat- bulat pada Allah tanpa berusaha nak merancang sesuatu untuk hidup kita. Bila kita merancang, kita akan berusaha untuk mendapatkan ape yang dah dirancang tu. At least kita ada usaha. Allah akan nilai semua tu. Allah takkan pernah sia-siakan setiap usaha hamba- hambaNYA. Tapi macam mane pulak kalau kita tak de perancangan hidup? Serah bulat-bulat pada takdir. Allah nak bantu ke? Allah takkan ubah nasib sesuatu kaum tu melainkan kaum itu sendiri mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.


Hati aku kata----> Kalau plan A gagal, jangan risau la. Sebab masa tadika dulu, rasenya cikgu bukan ajar huruf A je. Ade banyak lagi huruf kat belakang tu. So, jangan takut rancangan gagal. 

3 comments:

4feet8 said...

ya. betul.. teringat masa habis study dulu. saya ada buat timeline tahun ni kena capai apa, tahun tu kena capai apa. tapi itulah, perancangan Allah lebih baik.. ;)

Unknown said...

pandai nye cik miza kite berkate-kate. omey !

Yun Sing said...

Nice sharing :D You inspired me xD