Kenapa kita di temukan dengan orang yang salah?

Assalamualaikum dan salam sejahtera

hai korang. lamekan aku tak update. as usual, ade keja yang perlu aku settle kan dulu. okay. straight to the point je la korang ea. hari ni aku nak update something yang aku da pun post kat fb. korang nampak tak betapa aku cuba berlaku adil dengan aku punya FB ngan blog. haha. ntah pape je.

erm. nak start cane ek? jap kasi aku fikir jap ea. ha! korang pernah terfikir tak kenapa kita di temukan dengan orang yang salah? pernah? tak pernah? never mind. for those yang ade terfikir tu kan, korang jumpa tak jawapan untuk persoalan korang tu sebenarnye? atau korang just biarkan soalan tu singgah sekejap kat benak korang pastu let it go macam tu je.

sebenarnye bukan lah sesuatu kesilapan yang besar seandainya kita bertemu dengan orang yang salah. macam yang selalu kita dengar "setiap yang berlaku tu ade hikmahnye". pernah dengar kan kata- kata ni? tipulah kalau x pernah dengar. antara reasons kenapa kita di temukan dengan orang yang salah adelah, supaya kita menjadi insan yang lebih kuat jiwanye. okay, cuba bayangkan kita ni di takdirkan jumpa dengan someone and lastly kita sedar yang dia bukan milik kita, for sure la kte macam agak tertekan kan. tapi selamanya ke kita akan macam tu. tak kan? at last mesti kita akan bangkit. kita cuba carik kat mne kelemahan kita.

yang keduanye ialah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk merasainya. ape orang selalu cakap tu, erm belajar dari pengalaman silam. ha, gitulaaa. korang tak rase beruntung ke?

yang ketiganya ialah supaya kita sedar bahawa ALLAh maha pemurah & penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita. kalau tak, kita takkan sedar betapa Allah tu sangat- sangat sayang kat diri kita ni kan.

dan terakhir sekali ialah supaya kita lebih faham bahawa cinta yang terbaik hanya ada bersama Allah. haaaa, yang ni paling penting. aku ade bagitau kat Mr Smile tadi, "walau sekuat mana pun sayang kita kepada seseorang, simpanlah sedikit rasa keraguan di dalam hati supaya bila suatu hari nanti kita di uji, kita tak akan terus rebah tetapi masih ada kekuatan untuk bangun semula." Mr Smile, you know who you are, right?

eh, apesal aku letak gambar ni ek? ntah laaa

dahlaaaaa. cukuplah tu reasons yang aku nak share. boleh tak kalau aku cakap aku malas lah nak share semua sekali. banyak sangat. yang ade ni pun aku rasa dah cukup kot buat renungan kita bersama. yang penting, jangan kita salahkan diri kita sepenuhnya jika di takdirkan kita bertemu dengan orang yang salah. sebab semua yang berlaku ade sebabnye tersendiri. kita kena yakin dengan benda tu.

******************
aku harap korang faham lah apeyang di maksudkan dengan "orang yang salah"? kalau tak tau, fikir la ye. ni consider critical thinking ke ek? haha

gambar kat atas ni nak bagitau korang yang entry kat atas ni is not about me ok.


hati aku kata---->jodoh pertemuan di tangan tuhan

9 comments:

THE GREEN said...

sbb kita blm jumpa lg org yg betul. teruskan mencari...

mieza said...

ha, tu pun salah satu sebab kot kenapa kita di temukan dgn org yg slh.
"blom jmpe org yg btol"
hehe

Unknown said...

hahah . tak perasan lahhh link tuh ke blog kau yg cute nih . :)
jgn mrh daku syg .

♥ p a a n i ♥ said...

ye..teruskan mencari smbil berdoa :)

mieza said...

huda- xde ape la huda.
sje je. comel ke blog ni? oh my..

paani- carik?? xperlu kot.. hehe
hargai ape yg dah ade skrng. semoga itu yg terbaek..

hyz said...

setuju... lagi, supaya kita boleh fikirkan mana baik mana buruk.

mieza said...

btol3...

Unknown said...

ada yg lebih baik..

cik ika said...

Allah sudah tntukan org yg terbaik utk kite,,