kerana sebatang pen

assalamualaikum dan salam sejahtera

malam ni da terawih terakhir. kan?kan?kan? ha! semayang ke tak tadi ni? ^_^. kalau ade yang tak pergi tu, aku rase aku faham sebab ape. maybe ade yang pergi shopping last minit kan? aku pun same je macam korang. tapi aku gi shopping barang raye semalam la. shopping lagiiii.. ala, standard la tu. selagi belum pagi raya, ade je benda tak cukop. semalam aku jalan ngn mak aku dari pukol 11.30 pagi sampai 3.00 petang la lebih kurang. 5 kali gak kitorang pusing bandar nak carik tempat parking. then malan tu keluar lagi ngan ayah aku pulak.

sekadar hiasan

sangat penat weyh semalam. sampai hari ni terasa penatnye. ~tipu je~ keluar pun sebab carik barang yang still tak ade. seronok gak sebenarnye keluar waktu orang ramai ni kadang- kadang. macam -macam ragam jumpa. ade yang dok bebel ke anak. maklum la anak cerewet sangat. ~macam aku~ ade jugak yang berjalan bawak baby. at last baby nangis sebab rimas agaknye ramai sangat orang. kalau baby tu pandai cakap, msti dia kata "ibu, kenapa ramai sangat orang ni. balek jom. rimasla". tu kalau dia pndai cakap la. di sebabkan tak pandai cakap, tu pasalla dia nangis. betul tak? hehe

tapi bukan tu yang aku nak cerita malam ni. malam ni aku nak share something yang aku terbace tadi kat FB tadi. tapi rasanye benda ni dah lame. aku je baru nak share kat sni. aku share ni for those yang belum pernah bace ok. jangan nanti ade pulak yang cakap. "alaa, benda ni dah lame la".. "alaa, aku dah pernah bace da".  ko dah bace dah la. ade je lagi orang yang blom bace. eh, pesal aku nak moody pulak tetibe ni. ok2. forget it. actually bende ni macam best je. so, aku nak share la. boley? kalau boley, terimalah. ~ceh, konon macam nak dendngkan lagu la pulak~ hehe

hilang pen- tak boleh buat homework
tak buat homework- tak pandai
tak pandai- tak boleh masuk u
tak masuk u- tak dapat ijazah
tak dapat ijazah- takde lah kerja
tak kerja- maka tiadelah duit
tak de duit- kusut masai
kusut masai- jadik tak hensem
bila tak hensem- tak de makwe
tak de makwe- tak kahwin
bila dah tak kawen- tak de anak
tak de anak- rase sunyi
rase sunyi- tertekan
tertekan- bunuh diri

*moral of the story- jalan hilangkan pen

aku tak tau la sape punya idea ni. senang giler dia buat conclusion. "jangan hilangkan pen". kalau aku nak buat conclusion, "sediakan pen lebih sebelum ape- ape terjadi" pun boley jugak kan? korang boley jugak nak buat conclusion korang sendiri. lastly aku nak cakap bagitau ~naseb baek pen aku ade banyak dulu mase sekolah, hilang satu yang len ade lagi~ ^_^




No comments: