sejauh mane kebenarannya

assalamualaikum dan salam sejahtera

selamat hari selasa kepada semua sidang hadirin dan hadirat yang di rahmati ALLAH sekalian.. ~accehhh, rasa macam tengah jadi penceramah jemputan dalam rancangan Al kuliyah la plak kan~ diam x diam, bising x bising, dalam kemalasan nak bangon sahur tu, hari ni dah pun 15 hari kte berpuase. ye tak? so, amacam puase korang tahun ni. is it better than before? ~ha, hamek ko. kan aku da terspeaking da~  


okay2. di pagi yang mulia ni, di saat mak dan ayah ku tiada di rumah dan setelah rumah siap di kemas, bukan nk kate aku rajen ok. tp tu memang kje pmpuan.. hehe.. maka boleh la aku meng online kan diri sedari pagi lagi..~ish, apesal ayat sangat skema disini ye~ haha.. sudah-sudah. actually pagi-pagi lagi dah singgah kat tempat encik google. kenal tak dia ni.?? of course la kenal kan. macam- macam benda ak search. lastly aku terminat dan terjatuh hati la kat satu kajian bulan kelahiran oleh dato dr fadzilah kamsah. nak tengok gak? klik SINIye.


actually aku ni payah sikit nak percaye benda-benda macam ni. tapi tadi memandangkan ia nya hasil kajian dato dr fadzilah kamsah, maka aku berbesar hati untuk melihatnye dan boleh di katakan 100% hasil kajian tu sama dengan diri aku. 
.
.
.
antaranya
.
pendiam kecuali di rangsang
ini memang agak betul la. sebab aku memang tak banyak cakap
lagi-lagi kalau dengan orang yang aku tak berapa nak rapat or kenal
.
.
mudah memaafkan tapi sukar melupakan
yes, it's me
kalau orang salah dengan aku dan dyorang mintak maaf la kan,
aku dengan senang hatinya akan cakap
"its ok la, tak de ape pn"
"ye, aku maafkan, jangan risaula"
ini lah yg biasenya aku akan cakap.
tapi untuk melupakan tidak sama sekali.
.
.
suka menilai orang melalui pemerhatian
hohoho~ala2 santa clause la plak kan~
ni memang sikap aku
dan ni jugak sebenarnye sesuatu kesilapan besar yang tak sepatotnye dijadikkan contoh ye adik-adik
haha.
terokkan aku ni
.
.
jarang berdendam
yeah, totally right.
memang aku takkan berdendam
kalau ade sape-sape yg buat pape pada aku
mulut aku je akan cakap ntah pape, marahla apelah
tapi hakikatnye?
aku tak kan balas balek ape yg dy da buat tu
dendam ni akan buat hati kita tak tenang sebenarnye
.
.
suka duduk rumah
ni memang aku la kan
malas aku nak keluar kalau tak de pape yang memakse aku untuk keluar
.
.
itulah sedikit sebanyak yang aku boleh komen
tapi memang agak betul semuanya.
.
.
ko ade nak komen ape-ape tak?
kalau tak de, 
nampaknye smpai disini sajelah kte dpt bersiaran.
kte bertemu lagi minggu hadapan diwaktu yang sme.
~mle tadi dengan alkuliyah, akhir ni aku tak tau la dengan rancangan ape plak~
sudah sudah
okbai

No comments: