tak de tittle, boley?^_^

assalamualaikum dan salam sejahtera

amboi, bersawang da blog aku ni. al maklumlah 4 tahun tak update katenya ~aku tipu kau, boley?~ padahal baru 4 hari aku tak update. diam tak berapa nak diam da 26 hari kita berpuase. sikit hari je lagi nak raye. bukan men seronok la adik- adik semua ek. ops! ~sambil tutup mulut~ bukan adik- adik je. mak-mak, akak- akak, abang- abang semuanye happy. ye dak?. tak yah nak tipu le. ^_^

tahun ni ape yang aku rase sangat- sangat beza berbanding ngan tahun- tahun sebelum ni nak tau tak ape dia? aku sahur penuh weyh. setakat ni belum pernah ponteng taw. setakat 26 hari ni lah. esok lusa tak tau la ye. faktor utama maybe sebab puase sepenuhnye kat rumah kot. yelah, before ni 6 tahun kat asrama malas aku nak turun kntin tu. bek aku tido. sem lepas pun aku kat hostel tapi ade handphone da. tiap- tiap pagi mak aku kejut. padahal kadang aku da tersedar da. tapi saje je malas- malas nak tunggu mak aku kol jugak. terukkan perangai aku? ~p/s kepada mak mertua, terima lah aku seadanya ye~^_^

okay-okay. 4 hari aku tak update blog, korang tak nak tau ke aku buat ape? tak nak tau tak pe. aku tetap nak bagitau. ayah aku lupa bayar bil broadband. so tak ley online. 2nd reasons aku tolong mak aku kemas rumah. ~eleh kau, bajet kau paling rajen la~ no la weyh. aku yang sulung. so, aku lah yang nak kena tolong mak aku. 2 orang adik aku kat hostel. tinggal lagi sorang yang kat rumah tu bukan boley harap pun. 24 hours ngn henset. aku rase kalau henset tu boley berkata- kata, dia akan cakap.."weyh, badan aku sakitla. asek kena picit-picit je. berhenti kejap boley?" boley gitu?



entri kali ni aku tak de lah benda nak cite sangat sebab semua yang aku lalui hari- hari same je. cuma ape yang aku harap sangat tahun ni family aku boley beraye dengan gembiranye. ye lah kan, 3 tahun lepas tak raye sebab atok aku meninggal pagi raye. 2 tahun lepas pulak adik ayah aku meninggal nak dekat- dekat raye. tahun lepas pulak mak aku tak de mood nak rayer sebab terlalu penat. maklumlah ade insan tak berperikemanusiaan ni tempah baju raye kat mak aku sehari sebelum raye. mak aku pulak kesian sangat, then terima je tempahan tu. at last orang tu tak bayar. ade ke patot.

so, harap- harap tahun ni semuanya ok lah. aku pun beraye kat tempat aku sendiri agak lame. kuliah start 12 sept. aku ade lebih kurang 2 minggu la beraya kat johor. semoge tahun ni lebih baik dari tahun-tahun sebelum ni. ~amin~

No comments: