makanan pilihan

assalamualaikum dan salam sejahtera

hari ni dah 16 hari kta berpuase. semoge segale amalan kte sepanjang ramadhan ni di terima oleh ALLAH. aduhhhh..frankly speaking, aku sebenarnye tak berapa nak pandai la nak buat intro dalam entry.. haha.. aku taip je pape yang terlintas kat otak aku ni. sesuai ke tak, tu belakang cerita. ntah pape je aku ni.

korang ade perasan, lately ramai sangat orang yang post kat FB macam ni,

"yes, ramadhan tahun ni aku masih belum pergi bazar ramadhan"
"aku berjaya menahan diri dari pergi bazar ramadhan tahun ni"

banyak la lagi ayat2 yang dyorang post yang menunjukkan dyorang tak pergi bazar. ade tak spe2 yang perasan? ke member2 aku je yang suka post macam ni. tak kesah la tu kan. so, di kesmpatan ni, aku nak cakap yang aku pun masih boleh menahan diri dari pergi bazar. yes. heep..heep..hooreyyyyyy.. dah 2 tahun rasenye aku tak pergi bazar. dlu mase aku sem 1 kat u aku, nak g bazar kt sebelah UIA nilai tu malas. kalau x silap aku, sekali je kot aku pergi ngn kawan-kawan. yang len-len tu aku beli je depan kolej.

dan ni kre ramadhan kedua la aku tak pergi. tapi ni cerita setakat waktu ni la. tak tau la kalau petang ni aku pergi..hahaha. actually aku sangt malas nak bersesak-sesak beli makanan. tapi kan, tapi kan, tapi kan, even aku tak pergi pun, ade je makanan yang dari bazar tu ade kat ats meja makan rumah aku. sape pulak yang beli tu?? jeng..jeng..jeng..sebenor-benornye~terkeluar pulak ayat orag muor~makanan tu kadang-kadang mak ngan ayah aku yang beli. kadang-kadang pulak adik aku yang pergi beli. aku?? aku pulak malas nak pergi. haha.. pemalas nye aku. so, my future mother in law please ye jangan jadikkan aku ni menantu. haha. susah nanti.

kat bazar tu kalau family aku, kitorang suka beli.............

puding

murtabak
kuih muih
ni jelah kot yang kitorang selalu beli. kitorang memang jarang beli nasi n lauk pauk kat bazar, sebab kat rumah dah masak. kecuali lah kalau malas nak masak, time tulah kalau nak beli pun. and for your information, family kitorang tak pernah beli air kat bazar. sebab???biar aku jelah yang tau sebab ape.

tu jelah yang aku nak share untuk hari ni. kalau g bazar ramadhan, korang suka beli ape?



No comments: