rindu seorang insan bergelar ibu

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera

entry kali ni aku akan cube menulis entry seringkas yang mungkin. sebab da beberapa kali aku post yang panjang- panjang sampai juling mata korang nak bace. (ade ke yang bace). ~sob sob~.. berbalik kepada cerita yang aku nak share dengan korang. hari tu aku pergi rumah mak long aku sebab dia kol suruh datang rumah dia ambil baju. dia nak tempah baju katenye. so, kitorang pergilah.

mak long:"zan(name mak aku), awak tolong jahitkan ea baju angah (sepupu aku) ni?"

mak aku bukak beg yang ade baju nk di jahit tu.

mak:" dua2 ni ke kak imah?banyak baju rayer abang ngah taon ni"

biasenye kan lelaki buat sepasang je baju melayu pompuan je yang buat berpasang2..aku tak cakap orang laen, aku cakap diri aku sendiri k..

nak dipendekkan cerita rupenya ade kawan mak long aku tu bagi 4 meter kain suruh buatkan baju angah (sepupu aku tu). baeknye hati kawan mak long aku tu kan. nak di jadikkan cerita rupanya anak lelaki dia baru meninggal taon lepas. kebetulan pulak angah ni kawan dengan anak lelaki dia tu n selalu la melepak kt umah dia ni. agaknye tu yang buat dia teringat kat arwah anak dia tu plus rindu yang teramat sangat pada arwah anak dia tu. walaupun aku tak kenal mak cik tu, tapi aku doakan agar dia boleh terima hakikat ni. setiap yang hidup akan pergi meninggalkan dunia ni kan. tak de yang kekal abadi kecuali Ilahi.

gambar hiasan

tua bukanlah syarat untuk mati. mati itu tidak pernah sesekali mengira usia. oleh itu, berbuat baiklah seolah-olah kita akan mati pada hari esok. macam ustazahla pulak. tak kisah la tu. yang penting aku tulis ni sebagai peringatan untuk diri aku sndiri dan untuk semua yang sudi membace. 

sekian~

No comments: